Pe 7 iulie, procurorii din cadrul DNA – Serviciul teritorial Constanța – au dispus reținerea pentru 24 de ore a lui Petre Neacșa, director al Direcției economice din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii pentru luare de mită, scrie evz.ro.
Procurorii susțin că ARSVOM a cumpărat patru nave supra-evaluate cu circa 85.000.000 lei (fără TVA), iar Petre Neacșa ar fi primit 460.000 de lei de la unul dintre oamenii de afaceri, beneficiari ai contractelor de achiziție publică. În perioada septembrie 2020-mai 2021, directorul din Ministerul Transporturilor este acuzat că a primit banii respectivi pentru a asigura, prin intermediul Direcției pe care o conducea, fondurile necesare achiziționării respectivelor ambarcațiuni.
Despre Neacșa se știe că a fost mereu în preajma puternicilor zilei care l-au plasat în diverse poziții fie în Ministerul Transportului, fie în cel al Mediului pentru a-și bifa diverse interese de pe agenda personală prin acesta, Cel mai probabil, nu a făcut-o niciodată gratis, ca și în cazul achiziționării celor patru nave la suprapreț, susține evz.ro. De-a lungul timpului, Neacșa s-a bucurat de susținerea lui Sorin Grindeanu care, în februarie 2017, îl numea secretar general în cadrul MT.
Jurnaliștii mai arată că lanțul slăbiciunilor în cazul respectivei numiri ar fi fost mai lung: Grindeanu, ar primit la plic numirea lui Neacșa de la Răzvan Cuc, iar acesta ar fi fost “sfătuit” de șeful său de cabinet, Bogdan Mândrescu și de fostul ministru al Transporturilor, Dan Costescu. Imediat după numire, Neacșa a și dispus schimbări la Tarom și la CFR Marfă.
Însă, dintre cei toți menționați, cel mai important capăt al lanțului era Felix Stroe, fost ministru al Transporturilor în guvernarea Tudose. Omul de legătură dintre Felix Stroe și Neacșa a fost Bogdan Mândrescu, buzoian ca și Stroe, mai scrie evz.ro. Însăși promovarea lui Mândrescu ar fi fost o răsplată pentru sprijinul pe care acesta l-a dat organizației PSD Buzău, filială condusă chiar de Marcel Ciolacu, președintele social-democraților. Iar prietenia Ciolacu-Stroe este și ea de notorietate.
În 2017, Mândrescu era și el numit de Guvernul Grindeanu, doar la 27 de ani, directorul general al Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti (de unde pleca cu scandal după un an – nereguli găsite de Corpul de Control al premierului). Rapid, a fost recuperat în Guvernul Dăncilă și pus director în Compania Naţională pentru Administrarea Porturilor Maritime.
Articolul integral poate fi găsit aici.