UNTOLD, brandul care a pus România pe harta noilor generații de turiști străini

  • de

În cele cinci ediții organizate până în prezent, UNTOLD a devenit unul dintre cele mai cunoscute evenimente la nivel internațional, atrăgând peste 1,6 milioane de turiști în Cluj-Napoca și generând venituri de peste 170 de milioane de euro pentru economia locală, scrie portalul banii.net.

Fondatorii UNTOLD au simțit că era potențial imens pentru un eveniment organizat profesionist și la malul mării. Așa a luat naștere Neversea, care a atras zeci de mii de spectatori, inclusiv numeroși turiști străini, încă de la prima ediție organizată în anul 2017.

Festivalul de muzică electronică bazat în Cluj-Napoca a avut o creștere explozivă într-o perioadă scurtă de timp, fiind și un semnal al cererii extrem de mari pentru evenimente cu anvergură internațională cu staruri muzicale globale pe care le poți vedea live în România.

Istoria succesului

În prima ediție, festivalul a avut peste 240.000 de spectatori și un line-up de DJ impresionant, care a propulsat UNTOLD din prima ediție pe lista evenimentelor de neratat pentru artiști faimoși.

Cea de-a doua ediție a înregistrat peste 300.000 de participanți și l-a avut drept cap de afiș pe Martin Garrix, DJ-ul numărul 1 din lume care a venit atunci pentru prima dată în România.  O altă premieră pentru piața muzicală locală a fost conceptul de „Ziua Armin Van Buuren”. DJ-ul olandez a mixat peste 5 ore în fața a peste 80.000 de fani, care au petrecut până la 7 dimineața.

De la a treia ediție, UNTOLD a intrat deja în liga marilor evenimente muzicale din lume, atrăgând peste 340.000 de festivalieri. Peste 180 de artiști au fost adunați într-un line-up care în urmă cu câțiva ani ar fi fost greu de crezut că va ajunge în România.

În 2018, numărul de participanți a crescut din nou la 355.000, fiind aduse noi trupe pentru prima dată în România. DJ-ul Armin van Buuren, deja unul dintre artiștii de bază ai festivalului, a avut un mix intens de 7 ore.

În ediția din 2019, UNTOLD a ajuns la un număr record de peste 370.000 de participanți, iar unul din cinci a fost un turist străin. Fenomenul UNTOLD s-a tradus și printr-o creștere a numărului de festivalieri de 15% de la an la an. În acest an, investițiile totale în festival s-au ridicat la peste 16 milioane de euro.

Festivalierii călătoresc la Cluj-Napoca din Anglia, Olanda, Austria sau Polonia, dar au fost participanți și din Argentina, China sau India.

Imbold pentru economia locală

Pentru economia locală, volumul uriaș de vizitatori generează și valoarea economică. Peste 300.000 de vizitatori din Cluj-Napoca au cheltuit în medie cel puțin 150 de euro pentru cazare, cumpărături și transport. Un calcul scurt ne arată că peste 45 de milioane de euro au rămas în oraș după cele patru zile. Mai adăugăm locuri de muncă create

După cea de-a cincea ediție, organizatorii UNTOLD pregăteau deja evenimentul din acest an care ar fi urmat să bată noi recorduri la nivel de audiență și artiști invitați. Însă, șocul pandemiei a mutat toate evenimentele publice în online, iar echipele din spatele festivalului au venit cu variante inovatoare de petreceri pentru fanii înfocați UNTOLD, care țin spiritul brandului aprins în continuare.


La malul mării, festivalul Neversea a crescut frumos și a devenit la rândul său un brand de sine stătător, care a atras un număr tot mai mare de spectatori, în special turiști străini.

Doar în 2019, la Neversea au fost peste 240.000 de participanți, inclusiv un număr în creștere de festivalieri din Europa și de pe alte continente.

Puterea UNTOLD și Neversea de sprijini industria turistică, dar și imaginea României la nivel internațional, a fost recunoscută și de autorități. Astfel, organizatorii evenimentelor și Ministerul Turismului au încheiat în 2018 acordul „All inclusive Romania”. Din acel an, festivalierii aveau facilități pentru accesul la obiective turistice populare din România, o opțiune extrem de atractivă pentru turiștii străini care doreau să descopere și mai mult țara noastră.

UNTOLD și Neversea revin în forță în 2021 cu investiții masive și multe surprize

De la începutul pandemiei, organizatorii festivalurilor UNTOLD și Neversea au urmărit cu atenție evoluția situației și au căutat soluții pentru a rămâne aproape de comunitatea celor două evenimente care numără sute de mii de ani. În condițiile în care autoritățile au detalii mai clare despre problema de sănătate, iar la nivel internațional au început deja campanii de vaccinare anti-COVID, au fost lansate datele oficiale pentru noile ediții din 2021.

Noua ediție UNTOLD va avea loc în perioada 5-8 august 2021, la Cluj-Napoca, iar Neversea este programat pentru perioada 8-11 iulie 2021, pe o plajă din Constanța. Organizatorii au anunțat deja că nivelul investițiilor pentru experiența de festival se va situa cel puțin la nivelul celor din 2019, iar multe alte surprize vor fi dezvăluite pe măsură ce ne apropiem de datele de început.

„Fanii UNTOLD și Neversea au fost alături de noi într-un 2020 plin de provocări pentru toată lumea și suntem extrem de recunoscători pentru înțelegerea lor și suportul acordat într-o perioadă dificilă. Puterea celor două evenimente este intensă și suntem siguri că edițiile de anul viitor vor atrage public numeros, în condiții de siguranță”, spune antreprenorul Bogdan Buta, creatorul UNTOLD.

„Tinerii din toată lumea sunt nerăbdători să-și vadă din nou artiștii live pe scenă. Ne vom asigura că experiența festivalurilor va fi plăcută pentru toată lumea, având în vedere normele de securitate și protecție a sănătății. Cred ca cele două festivaluri vor contribui la repornirea motoarelor turismului în România, iar un număr tot mai mare de străini vor descoperi locurile extraordinare din țara noastră și opțiunile numeroase de divertisment și relaxare”.

Cu aproape 8 luni înainte de noul UNTOLD, organizatorii au lansat o nouă divizie de business denumită UNTOLD Odyssey. Este vorba despre o petrecere mutată pe un vas de croazieră timp de 5 zile. Vor fi 5 scene de muzică și facilități multiple de distracție pentru 2.500 de invitați. Investiția inițială pentru noul proiect se ridică la 5,6 milioane de euro.

UNTOLD + Blood Heroes, vieți salvate și eroi români promovați în lume

Contribuția pe care organizatorii UNTOLD și Neversea o aduc societății nu se reduce doar la indicatori financiari și economici. Încă de la început, aceștia au promovat inițiative de donare voluntară de sânge pentru salvarea de vieți. Gradual, campania a devenit tot mai populară, iar toate eforturile s-au reunit acum sub noua identitate BLOOD NETWORK.

Anul acesta, am cunoscut patru români obișnuiți care prin gestul lor au salvat peste 850 de persoane. Poveștile lor impresionante au ajuns până la New York, iar chipurile lor au apărut pe ecranele din faimoasa Times Square.

Lipsa de donatori de sânge este o problemă reală despre care se vorbește foarte puțin. Doar 2% dintre românii care pot să doneze sânge o fac. Gestul lor este necesar pentru a salva în acest moment pacienți aflați într-o situație dificilă pe un pat de spital.

În 2020, prin intermediul caravanei mobile BLOOD NETWORK au fost salvați peste 4.300 de pacienți datorită donărilor de sânge realizate de peste 1.450 de persoane. Povestea UNTOLD și Neversea merge mai departe, iar organizatorii vor continua să se implice în rezolvarea problemelor reale ale societății. Creșterea economiei locale, menținerea locurilor de muncă și oferirea de oportunități pentru tinerii care fac primul pas în carieră rămân priorități pentru echipele din spatele celor două festivaluri. Crearea unei experiențe de festival complete, la standardele cele mai mari de siguranță, este un efort la care reprezentanții UNTOLD și Neversea lucrează neîncetat.

Citește și: Sondaj PwC: Modificările aduse Codului fiscal ajută companiile

Ministrul Transporturilor explică de ce nu avem autostrăzi: A lipsit capacitatea instituţională, competenţa și profesionalismul

Etichete: